Obszar 3 – edukacja zdrowotna

Konspekt do zajęć otwartych z rodzicami w grupie
dla dzieci 4,5,6,letnich

Data:14.03.2014r
Prowadząca: Żanetta Polaczkiewicz

Temat: Nasze zdrowie

Treści programowe:
-kształtowanie właściwych nawyków higienicznych
-uświadamianie dzieciom konieczności spożywania potraw niezbędnych dla zdrowia

Cele operacyjne:
Dziecko :
– dba o zdrowie
– zna potrzebę zdrowego odżywiania
-uzasadnia potrzebę aktywnego wypoczynku jako źródła zdrowia

Środki dydaktyczne

plansze tematyczne „Jak dbamy o zdrowie, płyty CD -Klazna do zbaw : Poranek, Gimnastyka,
zagadki nt. zdrowie, napisy do czytania globalnego , czapki kucharskie dla chłopców, fartuszki dla dziewczynek, stroje warzyw do inscenizacji, produkty spożywcze do zrobienia kanapek, noże plastikowe, deseczki, kółeczka papierowe w dwóch kolorach.

Organizacja
Dzieci przebrane za warzywa , za kucharzy i kucharki
Przebieg zajęć:
1. Powitanie w kręgu
2. Zabawa integracyjna w/g Klanzy-” Poranek”
3. Przypomnienie sposobów dbania o zdrowie i zapobieganie chorobom , dbania o higienę.
4. Inscenizacja wiersza – J. Tuwima „ Warzywa”
5. Zagadki-czytanie globalne – poznanie witamin występujących w warzywach i owocach.
6. Zabawa ze śpiewem- „Gimnastyka”
7. Wykorzystanie różnorodnych produktów spożywczych do zdrowych i kolorowych kanapek.
8. Rozwiązywanie testu „ Czy zdrowo się odżywiam”
9. Wiemy co jest zdrowe a co nie.
Potrawy do odgadnięcia:
jabłko- chipsy
mleko- cukierek
banan- batonik
marchew- cocoa-cola
pomarańcza-wafelki
rzodkiewka- lizak
10. Zaproszenie do wspólnego wykonywania zdrowych, wiosennych, kolorowych, kanapek dzieci wraz z rodzicami z produktów wcześniej przygotowanych : ciemny chleb, masło ,ser żółty, twarożek, ,papryka, pomidory, ogórki kiszone, ,kukurydza, kiełki rzodkiewki i słonecznika, rukola, sałata, szczypiorek, pietruszka, oliwki zielone i czarne.
11. Poczęstunek i degustacja kanapek
12. Wręczenie dzieciom pamiątkowych znaczków -”Jem zdrowo i kolorowo”
13. Ewaluacja -dzieci uśmiechają się kiedy wszystko im się podobało, jest nie to robią smutne minki.
 


 

 

 

 
Scenariusz zajęć z elementami Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
przeprowadzonych w dniu 10.02.2014

Prowadzący: Ewa Siwek
Uczestnicy : Rodzice wraz z dziećmi 4 – 5 – letnimi.

CEL OGÓLNY:
Rozwijanie umiejętności współdziałania z partnerem podczas zajęć ruchowych
Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
współdziała w parze z partnerem;
potrafi przystosować własne ruchy do ruchów partnera
dzieli się przestrzenią z innymi dziećmi
przeżywa radość, zachwyt ,zdumienie

METODY:
twórcze: Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
odtwórcze: bezpośredniej celowości ruchu

FORMY:
praca w parach
praca indywidualna

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1.Powitanie grupy .

2. POWITANIE PALUSZKAMI – Cała grupa siedzi w kole (dzieci na przemian z dorosłymi). Pochylając się do środka koła, wszyscy witają się ze sobą paluszkami rąk i całymi dłońmi.

3.PIŁKA – Dzieci siedzą naprzeciwko rodziców w rozkroku następnie przekazują sobie piłkę turlając do siebie ,następnie popychając ja głową , leżąc na brzuchu.

4. BEREK –Dzieci z rodzicami tworzą pary .Berek ma za zadanie złapać uciekające pary .

5. MOSTY- Dorośli w klęku podpartym, tworzą ze swoich ciał „mosty” Dzieci siedzą na podłodze obok dorosłych, następnie przechodzą pod (dołem)

6. PIÓRKA –Każda para podrzuca piórko i dmucha aby piórko nie spadło na podłogę ,następnie układa piórko na kolorowych chustach i tańczy w rytm muzyki

7.TUNEL- Bieg z przeszkodami zadaniem dzieci jest w jak najszybszym czasie pokonać drogę z przeszkodami .
8.HUSTA-Zabawy z chustą animacyjną
– wszyscy trzymają chustę na wysokości pasa. Prowadzący podaje nazwę koloru, a osoby trzymające ten kolor, zamieniają się miejscami, przechodząc pod chustą.
-na chustę wrzucamy lekkie przedmioty -piłeczki, – wachlujemy chustą (w górę i na dół).
-wszyscy podnoszą jednocześnie chustę wysoko do góry. Nauczyciel odlicza: raz, dwa, na trzy wszyscy przebiegają pod chustą i chwytają jej brzeg po przeciwnej stronie
-dzieci trzymają chustę za uchwyty i biegają powoli po obwodzie koła. Na polecenie opuszczają lub podnoszą chustę: w górę , w dół.

9. ISKIERKA-Siedząc w kręgu następuje przesłanie „iskierki” oraz podziękowanie wszystkim współćwiczącym
 


 

 

 

  • http://www.xn--strojepikarskiepolska-grd.com/
  • http://www.Magliedicalcioonline.it/
  • http://www.camisetasdefutsbolbaratases.com/
  • http://www.Futbalovedresyshop.com/
  • http://www.xn--fotbollstrjormedtryck-qec.com
  • http://www.xn--fotballdrakterpnett-fxb.com
  • http://www.fotbalovedresyeshop.com/
  • http://www.goedkopevoetbalshirtskopen.com/
  • http://www.Maillotsfootballboutique.fr
  • http://www.fussballtrikotsoutletol.com/