W naszym przedszkolu przygotowujemy dzieci do nauki czytania od maluszków. Prowadzimy program innowacyjny „Wprowadzenie dziecka w świat pisma” opracowany na podstawie metody czytania Ireny Majchrzak. Od pierwszych dni dzieci systematycznie poprzez różnego rodzaju zabawy w sposób bezstresowy i bez przymusu zostają wprowadzane w świat pisma i liter.

Pracujemy na programie wychowania przedszkolnego "Wokół przedszkola" -MAC Edukacja.

W naszym przedszkolu realizujemy Kodeks Przedszkolaka, który zawiera „Prawa i obowiązki przedszkolaka”, „Dziecięcy Kodeks zachowań”, system nagród za właściwe zachowanie i środki zaradcze w przypadku niestosowania się do ustalonych wspólnych zasad.Uczymy dzieci jak być kulturalnym, koleżeńskim, jak kontrolować swoje zachowanie i dbać o środowisko.

Problem adaptacji czyli przystosowania się dzieci 3- letnich do przedszkola istnieje co roku. Rodzice bardzo przeżywają oddanie swojego malutkiego dziecka do przedszkola, a dzieci nie zawsze są świadome co się z nimi dzieje. Mały człowiek, który dotychczas był rozpieszczany przez „24 godziny na dobę” teraz nagle zostaje przyprowadzony do obcego budynku i dowiaduje się ,że jest to jego przedszkole. Wprowadzone przez rodziców do klasy poznaje nieznane dotąd osoby i tłum dzieciaków. Wyczuwa zdenerwowanie rodziców, które mu się udziela i budzi strach. Najczęściej rodzice nie wiedzą jak się zachować. Pozostawiają dziecko mówiąc mu że zostanie tylko na chwilę, ale chwila przedłuża się. Rośnie strach, wokół sami obcy, nie ma ani jednej bratniej duszy, a przede wszystkim mamy. Dziecko czuje się odrzucone i porzucone. Aby pomóc w adaptacji nie tylko dziecka, ale również jego rodziców prowadzimy program adaptacyjny „Przyjemny start”. W ramach programu organizujemy spotkania rodziców z psychologiem,wychowawcą i dyrektorem. Zapraszamy dzieci z rodzicami na zajęcia w czerwcu i w sierpniu.

W pracy z dziećmi wykorzystujemy muzyczne zabawy animacyjne KLANZY. Utwory służą realizacji konkretnych metod mających z góry określony cel integracyjny bądź programowy. Zabawa pełni tu rolę impulsu stymulującego wspólną pracę. Głównym celem do którego dążymy, jest pozyskanie małego człowieka dla muzyki. Zabawy te wspierają i uzupełniają istniejące już metody nauczania. Nauczyciele systematycznie uczestniczą w warsztatach z oferty szkoleniowej Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA.

 
OK, rozumiem i akceptuję
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookie. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach Twojej przeglądarki.